Patronen

 

Een blik op de thermometer gaf geen warmte.
Toch twijfel je even wat je aan zal trekken?
Ik was dus te dun gekleed toen ik eenmaal op weg was.

De route ‘Zeeuwse tocht’ van T.C. Avanti pakten we bij de Bio-Base op.
We hadden de wind tegen en dat merkte je wel; het was gewoon fris.

Op de route liep ook een andere tocht en dat bracht sommigen in verwarring.
Onze te volgen gele pijlen stonden op de weg en die van de andere route gebruikten gele bordjes aan palen.
Verschil moet er wezen.
Het maakte wel dat het druk was met fietsgroepen.

Een plasstop.

 

De tocht werd zonder een stop gereden.
Tenminste dat stond er op het papiertje, dan moeten we zelf onze stopplaatsen maken!
Dus even stoppen voor een plaspauze onder de dijk.
Voor een moment staat de persoon alleen gauw gevolgd door anderen.

Nu een echt lek.

Altijd tijd voor een banaan.

 

Op de Grote Huissenspolderweg hielden we nogmaals stop.
Nu was het voor een lekke band.
Dat had de nodige voeten in de aarde.
Een nieuwe binnenband zat er vlug in, maar dan?

Onder belangstelling wordt er gewerkt.

De voorzitter hield onverstoorbaar die getroffen fiets omhoog.

Kijkers genoeg.

 

Er stak nog een klein stukje binnenband uit na montage.
Bij een volgende poging werd het binnen ventieltje eruit gedraaid.
Dan staat je binnenband weer gelijk leeg.
Met de huidige CO2-patronen is oppompen gauw gedaan.
Om telkens een nieuwe patroon te moeten gebruiken voor de band echt goed op druk stond!
Die fietstasjes of rugzakjes moeten toch vol met die patronen zitten?

Komen ze er al aan?

 

Afijn, degenen die net op temperatuur gekomen waren, koelden al snel af.
Kleumend stonden ze te wachten voor we verder konden.

Even de binnenbandenfabriek bellen?

Dan is er koffie.

 

Toch reden we allemaal door naar Sluiskil, al was het maar voor de warme koffie.

 

Volgend bericht

Speak Your Mind

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.